Obchodní podmínky
1. Kontaktní údaje:
E-shop: www.kejs.cz
Provozovatel: Martin Kejs
Sídlo: Na Okrajích 58, 530 02 Spojil
IČ: 05940796
2. Informace
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení
obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje
odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
3. Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 14 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, odešle prodávající kupujícímu společně se zbožím.
Požádá-li
o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a
po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem
může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení:
Česká pošta 90 Kč,
Zásilkovna 79 Kč.
4. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 30 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně
odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů
od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od
kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání
zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z
nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu
zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno
prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí
jevit známky opotřebení či poškození (např. neprané, nenošené). Náklady
vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč. alkoholických nápojů), jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, porušil-li kupující jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.
5. Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např.
nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému
nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra,
hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i
předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající
odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do
dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné
odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady
neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze
uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez
vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo
výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující
požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající
není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před
převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného
použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře
dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu
prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou
slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady
vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době
použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném
návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle
své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy
(bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné
je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při
uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu
neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která
znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu
odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění
vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se
odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou
závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad
(nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z
kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
6. Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby
určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li
tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis
závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Kupující
je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení
vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez
souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu
vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující
je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro
vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do
místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve
vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a
kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří
pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k
rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného
posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění
vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od
jejího uplatnění. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se
jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční
doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení
nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k
výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako
by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
7. Ochrana osobních údajů
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly
prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně
osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy.
Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a
je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s
jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad
pro ochranu osobních údajů.
Kupující může prodávajícímu sdělit,
že chce ukončit zasílání obchodních sdělení, a to na elektronickou
adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly
jakékoliv náklady.
Prodávající se zavazuje osobní údaje
kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za
účelem dodání zboží.
Prodávající umožní nákup bez registrace,
přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění
předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.
Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení, jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
8. Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující,
který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení
spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování
služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět,
je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových
stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se
zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se
spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději
do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je
předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
9. Ostatní
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel,
jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění
smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci
samostatného výkonu svého povolání.
Prodávajícím se pro účely
těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od
kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Ostatní
zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.),
zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními
předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 10. dubna 2017.